torsdag 24 oktober 2013

En vardagsrumskoja

Jag hade länge funderat på att göra en koja till min dotter. Mest hade tankarna gått kring att sy en bordskoja. Det vill säga ett husliknande duk att lägga över ett bord. Vi hade dock inget bra bord. Så i inredningstidningen "Family living" hittade jag en dag en söt tipi som det t.o.m. fanns en beskrivning till. Jag bestämde mig för att göra en likadan.

Bygget gjordes med några långa pinnar som sattes ihop i en tipiform och runt det skulle man lägga remsor av tyg. Resultatet i tidningen var riktigt bedårande. Jag hade ett gäng gamla lakan liggandes och började riva remsor för glatta livet. Jag satte ihop tipipinnarna som bestod i kvastskaft jag köpt på Rusta.



Det här kommer nog bli bra. Så började jag klä tipin med tyg. Ganska snart stod det klart: det här blir INTE bra. Det såg ut som gamla lakan som jag trätt över några pinnar.



Jag fick lämna projektet några dagar och tänka om och tänka nytt. Tipin var på gång och min dotter förväntade sig en koja. Jag kunde inte helt lägga ned. Så hittade jag den här gamla avlagda kjolen liggandes i mitt pysselskåp, tänkt som material till något framtida projekt.



Den passade perfekt och fick täcka lakansremsorna som jag med stor möda täckt pinnarna med. Det blev en tipi till slut, men inte som jag tänkt mig från början.


3 kommentarer:

  1. Vilken fin tipi. Undrar om det var mokkasin-bloggaren som hade gjort en tipi till Family Living... http://mokkasin.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΟ ΔΑΝΕΙΟ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΡΕΙΑ ΣΑΣ
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    χρειάζεστε δάνειο; Ποιες είναι οι οικονομικές σας ανάγκες; Εκδίδουμε δάνεια από τουλάχιστον 1000 ευρώ έως 100.000.000,00 ευρώ κατ 'ανώτατο όριο με ευχάριστη διάρκεια που κυμαίνεται από 1 έως 50 έτη με πολύ μειωμένο επιτόκιο 2%. Χρειάζεστε επιχειρηματικό δάνειο; Χρειάζεστε προσωπικό δάνειο; Θέλετε να αγοράσετε αυτοκίνητο; Θέλετε να αναχρηματοδοτήσετε; Χρειάζεστε στεγαστικό δάνειο; Χρειάζεστε τεράστιο κεφάλαιο για να ξεκινήσετε την επιχειρηματική σας πρόταση ή επέκταση; Έχετε χάσει την ελπίδα και πιστεύετε ότι δεν υπάρχει διέξοδος και τα οικονομικά σας βάρη παραμένουν; Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για πιθανή επιχειρηματική συνεργασία Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω e-mail: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Έχουμε ένα δάνειο για εσάς ..//.

    SvaraRadera